Grand Canaria 2016 – Fredag

Fredag på Grand Canaria. Vi hade inga jätteplaner men sa att vi skulle ut och åka lite.

Jag var ju här med hela familjen får ganska många år sen, och jag tror att ställer vi var på var i Arguineguin och det är ju ett par små byar bort. Och sen har vi ju lilla fiskebyn Mogan, som jag kom ihåg från vår förra resa hit var jättefint.

Så vi bestämde oss för att ta en tur med bilen och åka kustvägen runt byarna här.

Så efter en god frukost bar det av. Först åkte vi norrut mot Mogan via den lilla vägen ut med kusten. GC 500 heter den och är den gamla vägen som jag kom ihåg från förra gången vi var här. Numera har man ju bygget en motorväg med tunnlar lite lägre in så om man bara ska åka hit (vilket vi gjorde när vi kom) så går det ju mycket snabbare, men inte alls lika “turistigt” och fin utsikt. Men idag skulle vi ju just vara turistiga så det blev den lilla vägen. Upp och ned för bergssluttningarna, och Eva som är lite höjdrädd var väl inte helt nöjd hela tiden.

2016-09-30-12-05-16Väl framme i Mogan så upptäckte vi att det var en stor marknad på gång. Efter att ha parkerat bilen i ett parkeringsgarage så gick vi ut och tittade lite på marknaden.

Eva hittade ett par korta via byxor och en topp och tröja och jag hittade en ljusgrå tanktop.

2016-09-30-12-52-15

2016-09-30-12-58-32

2016-09-30-13-02-062016-09-30-13-04-32-1

Efter en glass i en bar på vägen tillbaka så åkte vi kustvägen tillbaka till Puerto Rico och sen vidare ned till Arguineguin. Och på vägen in mot den fanns fortfarande vings stora hotell kvar. Jag kollade sen på kvällen när vi kom tillbaka och det går fortfarande att åka hit.

Efter att ha titta efter en restaurang att ta lite lunch på och konstaterat att det inte fanns några parkeringsplatser, så åkte vi tillbaka till Puerto Rico och stannade och handlade lite. Först bara till lunch men sen hade dom ganska fin charkdisk på Spar, som butiken hette så vi handlade lite till en chili con carne och lite gott bröd och en god riosha vin flaska till kvällen.

Så eftermiddagen blev lugn. En lätt lunch bestående av en pizza och sen sol på balkongen.

chiliconcarnePå kvällen sen så gjorde jag chili con carne som vi njöt av till levande ljus på balkongen.

Skönt.

Det är ganska fint att sitta och titta på alla som rör sig nere i stan.

På grannhotellet så hade dom nån riktig “sällskapsresa” kväll med tävlingar och nån trollkonstnär show, som vi hörde ganska väl.